Valorant má problém: je moc snadný

Nová taktická střílečka od Riot Games, Valorant, slaví úspěch jako málo jiných her. V podstatě hned po svém uvedení na esportovou scénu v polovině roku 2020 se dostala na přední příčky všech možných platforem, ať už se bavíme o profesionálních turnajích za vysoké finanční odměny či o známých tvářích na Twitchi streamujících pro zábavu. To ovšem neznamená, že ve hře neexistují žádné mouchy, které by bylo třeba vychytat.
Řeč je o problému, na který poslední dobou upozorňuje čím dál více profesionálních hráčů: přesnost střílení v běhu. Pokud totiž hráč alespoň trochu ví, co dělá, není pro něj problémem postřílet většinu svých nepřátel přímo v pohybu, a to třeba i s úplně obyčejnou zbraní v ruce.
Valorant často bývá přirovnáván ke Counter Strike: Global Offensive, pravděpodobně té nejoblíbenější FPS hře světa. Je pravda, že obě hry spolu mají mnoho společného. V obou případech jsou proti sobě postaveny týmy pěti hráčů, které spolu za pomoci různých typů střelných zbraní bojují o nadvládu nad určitým územím. Pokud se ovšem zaměříme na střílení při pohybu postav, hodí se Valorant přirovnat spíše k sérii Call of Duty než k častěji zmiňovanému CS:GO, ve kterém je pro přesnou střelbu potřeba postavu zastavit a pečlivě zamířit.
The #1 thing I wish for in @PlayVALORANT is to decrease the running accuracy. pic.twitter.com/GyXMsDrXWS
— 100T nitr0 (@nitr0) December 24, 2020
O co vlastně jde? Pokud jste volnočasovým hráčem pro zábavu, možná si říkáte, že na přesné střelbě za běhu nevidíte nic špatného. Problém totiž začíná být znatelný až na vyšších a profesionálních úrovních: zjednodušeně by se dalo říct, že hra je v tomto ohledu příliš snadná. Tím pádem je nejenže znatelně jednodušší se ji dobře naučit ovládat, ale hlavně je nepříjemným způsobem potírán rozdíl mezi hráči na vysoké úrovni a hráči, kteří hrají pouze pro zábavu.
Často zmiňovaná je puška Phantom, problém ovšem představuje například i plně automatický Stinger či pistole Frenzy. Kromě samotného oříšku přesnosti se tímto představuje i další problém, a tím jsou nákupy. Zatímco v CS:GO je třeba si pečlivě rozmyslet, do jakých zbraní bude tým v jednotlivých kolech investovat, a kdy je potřeba šetřit peníze, ve Valorantu se díky jejich přesnosti dá mapa vyhrát i se základními zbraněmi a šetřit na ty „lepší“ tím pádem nemusí být vůbec potřeba.
Je třeba uznat, že studio Riot Games tento problém nejen již dávno zaznamenalo, ale dokonce se s ním už i pokusilo něco udělat. Patch 2.02, který vyšel začátkem tohoto měsíce, se mimo jiné zaměřil i na to, aby ve chvíli, kdy je postava v pohybu, měly pušky nižší přesnost. Jak ve svém videu ovšem poznamenal Keith Capstick, redaktor theScore esports, je toho potřeba udělat mnohem více. Pušky sice o něco nižší přesnost v pohybu mají, stále jsou však o hodně přesnější, než by se profesionálním hráčům líbilo, a navíc je třeba myslet i na ostatní typy zbraní.
TV program


-
Nova Sport 1
-
Fotbal: Angers SCO - RC Lens
14:45 16:3016:30Házená: THW Kiel - Füchse Berlin
17:45NBA - akce měsíce
17:55Basketbal: Türk Telekom - SIG Štrasburk
19:50NHL News
20:00Alaska or Bus’t - Mountain Bike
-
-
Nova Sport 2
-
NHL: San Jose Sharks - Colorado Avalanche
14:45 16:3016:30Martin Michek - český rekordman Dakaru
16:55Sportovní originály 180 s Michaelem van Gerwenem 2 Exkluzivní rozhovor s jedním z nejlepších šipkařů planety
17:25Winter Games NZ - Obsidian Park Jam
17:55Ligue 1 Preview (28)
18:25Basketbal: ERA Nymburk - Brose Bamberg
-