Vaše náměty

redakcesport
@nova.cz

Aktualizováno 7.10. 2014 11:48
kdo za to může? proč vlála?

Trať je bezpečná, hlásila zelená vlajka. Pak Bianchi drsně boural

Záběry z nehody Bianchiho
Zdroj: YouTube.com

Jules Bianchi dál po tragické nehodě bojuje v nemocnici o život. Na internet mezitím uniklo video, z nějž se dá možná vyčíst, proč mladý pilot Formule 1 havaroval.

Při závodech Formule 1 platí přísná pravidla kvůli bezpečnosti. Zdraví pilotů je vždy na prvním místě, a proto jsou okolo trati bezpečnostní zóny a traťoví komisaři, kteří na všechno dohlíží a v případě nehody mají jasné instrukce. Jenže, co když udělá chybu traťový komisař?

 

 

V závodech Formule 1 funguje systém vlajek s různými barvami. Mají jednoduchý systém:

černobílá šachovnicová vlajka - při projetí cílem

žlutá vlajka - nebezpečí, na trati je havarované auto, nebo jiná překážka. Pilot musí zpomalit

dvojité žluté vlajky - nebezpečí, pilot musí zpomalit a být připraven okamžitě zastavit

zelená vlajka - všechno v pořádku, nebezpečí nehrozí, pilot může jet naplno

červená vlajka - závod byl zastaven, většinou kvůli špatným podmínkám nebo nehodě

modrá vlajka - varuje jezdce, že bude předjet o kolo - jezdce, který předjíždí, musí pustit před sebe

žlutočervená pruhovaná - klouzavý povrch trati

černá vlajka s oranžovým kruhem - varuje jezdce, že má závadu na autě

černobílá - upozorňuje jezdce, že se dopustil nesportovního chování

černá - jezdec musí kvůli nesportovnímu chování zajet do boxů

bílá - na trati je pomalu se pohybující vozidlo

 

Ze záběrů, které se dostaly na internet, je patrné, že maršál, který stál na věži přímo nad místem nehody, mával zelenou vlajkou - signalizoval tedy, že je vše v pořádku. Mnoho lidí ho teď na internetových fórech obviňuje, že právě on může za tragickou nehodu mladého francouzského pilota.

Podívejte se na záběry z tragické nehody: 

 

Jenže to samozřejmě není pravda. Každý maršál dává vlajkou signál o úseku za věží (prostorem), ve kterém je. A přesně to dělal i tento maršál - zelená vlajka, kterou mával dávala pilotům informaci o úseku za jeho věží.

 

 

Navíc Jules Bianchi jel kritickým úsekem už  krátce před tím, když ve stejném místě havaroval Adrian Sutil. Od jeho nehody ujel prakticky celé kolo, takže o nehodě musel opravdu vědět.  Je tedy otázkou, jestli boural kvůli technické závadě na svém voze, jezdecké chybě, nebo kvůli nějakému dalšímu faktoru. To asi ukáže až vyšetřování nehody. 

 

ČTĚTE TAKÉ:

VIDEO: Brutální nehoda v F1. Závodník bojuje v nemocnici o život

Michal Hrdlička měl autonehodu! Co se mu stalo?

hru, jpz TN.cz