Vaše náměty

redakcesport
@nova.cz

Publikováno 18. 7. 2016
INDYCAR Závod v Torontu

Will Power zase vítězí, pomohla mu strategie i rozpadlý obrubník!

Will Power vítězí v Torontu
Zdroj: ČTK
Will Power vítězí v Torontu

Neskutečnou formu předvádí v druhé polovině sezóny předloňský šampion IndyCar Series Will Power. Začalo to vítězství v druhém závodě v Detroitu, pak přišlo vítězství na Road America, druhé místo v Iowě a teď další vítězství v Iowě. Opět tak ukrojil významnou část z náskoku Simona Pagenauda, který obdobným způsobem do letošní sezóny vstoupil.

Power se od začátku závodu držel za vítězem kvalifikace Scottem Dixonem a svými stájovými kolegy Héliem Castronevesem a Simonem Pagenaudem. Čtvrtý pilot týmu Penske, Juan Pablo Montoya, se staral o dramatické chvíle. V hloubi pole totiž předváděl jeden souboj za druhým. Na jeden z nich doplatil loňský vítěz z Toronta Josef Newgarden, kterému Montoya ulomil část zadního křídla, když se jej snažil předjet na dlouhé rovince před 3. zatáčkou.

 

To ale byla už druhá fáze. První způsobili Rahal, Kimball a Hunter-Reay, kteří havarovali v prvním kole. Rahal najel na obrubník, lehce vrazil do Kimballa, který se roztočil a zablokoval cestu Hunter-Reayovi. Všichni tři ale v závodě mohli pokračovat.

 

V 26. kole postihly problémy s prázdnou pneumatikou Castronevese. Hned po něm zamířili do boxu i ostatní piloti z čela závodu, Castroneves ale kvůli pomalé jízdě ztratil a propadl se až před Montoyu.

 

Kolize Montoyi a Newgardena:

 

Klíčový okamžik přišel ve 45. kole. Nad tratí znovu zavlály žluté vlajky a na trať vyrazil zpomalovací vůz. INDYCAR si totiž všimla, že ve 3. a 5. zatáčce je trať poškozená. Zatímco ve 3. zatáčce to byly asfaltové záplaty, které se začaly drolit, v páté zatáčce se pro změnu rozpadal obrubník. INDYCAR jen nechala odlomené kousky sesbírat a jeden z techniků prověřil, že se zbytek obrubníku nedrolí.

 

 

Jenže v 58. kole, 7 kol poté, co byl závod restartován, na poškozený obrubník najel Josef Newgarden. Schod, který tam vznikl, mu doslova vyrazil volant z rukou a Newgardena poslal do zdi. Jen o zlomek vteřiny dříve povolal závodní stratég týmu Penske Willa Powera do boxů. Australan byl zrovna na začátku pit lane, když na trať vyrazil zpomalovací vůz. Byl v úžasné pozici.

 

Dixon a Pagenaud museli čekat, až se otevřou boxy poté, co se celé pole seřadí za zpomalovacím vozem. Mezi nimi a Powerem ale byli piloti, kteří zastavili při předchozí neutralizaci závodu, třeba Hinchcliffe nebo Sató.

 

Nehoda Josefa Newgardena:

 

Power měl před sebou jediného pilota, Tonyho Kanaana, který ale určitě musel ještě jednou k mechanikům. V podobně dobré pozici byl také Castroneves. Po restartu se Kanaan snažil vybudovat si co největší náskok. Když zamířil do boxů, povedlo se mu vrátit se na čtvrtém místě hned za Powerem, Castronevesem a Hinchcliffem. Právě domácí Hinchcliffe už jel skutečně jen na výpary a doufal, že co nejdříve přijde další žlutá fáze, která by mu dala naději, že vydrží s palivem do konce.

 

A ta skutečně v 82. kole přišla. V 5. zatáčce nejdříve havaroval Jack Hawksworth. Montoya se ocitl v souboji s Kimballem a Hunter-Reayem a v páté zatáčce už neměl kam uhnout, neboť tam stál vrak Hawksworthova vozu.

 

 

Vozy se podařilo odklidit tak, aby v posledním kole ještě jezdci mohli závodit. Power ale zvládl restart perfektně a Castronevesovi zvládl odjet. Hinchcliffe na souboj o druhé místo neměl palivo a tak si piloti týmu Penske připsali v klidu první a druhou příčku v cíli. Na stupně vítězů se podíval také domácí James Hinchcliffe.

 

Power snížil náskok Pagenauda ze 75 na 47 bodů a posunul se na druhé místo. Třetí příčku teď opět patří Castronevesovi. Před závodem druhý Josef Newgarden spadl až na pátou příčku za tři Penskeho piloty a Scotta Dixona.

 

Pořadí v cíli závodu:

1. Will Power (Team Penske) - 1:42:38.6925
2. Hélio Castroneves (Team Penske) - + 1.5275
3. James Hinchcliffe (Schmidt Peterson Motorsports) - + 2.5303
4. Tony Kanaan (Chip Ganassi Racing) - + 3.7758
5. Takuma Sató (A.J. Foyt Enterprises) - + 4.0568
6. Michail Aljošin (Schmidt Peterson Motorsports) - + 5.1145
7. Sebastien Bourdais (KVSH Racingú - + 5.6393
8. Scott Dixon (Chip Ganassi Racing) - + 6.1020
9. Simon Pagenaud (Team Penske) - + 6.6355
10. Marco Andretti (Andretti Autosport) - + 6.9746
11. Charlie Kimball (Chip Ganassi Racing) - + 7.4782
12. Ryan Hunter-Reay (Andretti Autosport) - + 8.0690
13. Graham Rahal (Rahal Letterman Lanigan Racing) - + 8.5989
14. Luca Filippi (Dale Coyne Racing) - + 8.9217
15. Conor Daly (Dale Coyne Racing) - + 9.4068
16. Alexander Rossi (Andretti Herta Autosport) - + 9.6896
17. Carlos Muňoz (Andretti Autosport) - + 10.0568
18. Max Chilton (Chip Ganassi Racing) - + 10.6502
19. Spencer Pigot (Ed Carpenter Racing) - + 11.4494
20. Juan Pablo Montoya (Team Penske) - + 1 kolo
21. Jack Hawksworth (A.J. Foyt Enterprises) - Nehoda
22. Josef Newgarden (Ed Carpenter Racing) - Nehoda
 

vbo TN.cz

Diskuze

Tento článek zatím nikdo nekomentoval.