Vaše náměty

redakcesport
@nova.cz

Publikováno 13. 5. 2018
IndyCar Indianapolis Motor Speedway

V Indianapolisu vládl Power. Pro tým Penske získal 200. vítězství

Josef Newgarden a Will Power v Indianapolisu
Zdroj: Profimedia
Josef Newgarden a Will Power v Indianapolisu

Australan Will Power vyhrál závod IndyCar Series na okruhu v Indianapolisu. Dva týdny před legendárním závodem 500 mil Indianapolis získal 200. vítězství pro nejúspěšnější americkou stáj, tým Rogera Penskeho. Závodníky teď čekají přípravy na vrchol sezóny – Indy500.

Power sice po většinu závodu jezdil na prvním místě, rozhodně to ale nebyla žádná klidná sobotní projížďka. O vítězství musel tvrdě bojovat nejprve s nováčkem Robertem Wickensem a v závěru se čtyřnásobným šampionem Scottem Dixonem a ještě se musel strachovat, aby vystačil s palivem až do cíle závodu.

 

Na slavném okruhu Indianapolis Motor Speedway získal Power jubilejní dvousté vítězství pro nejúspěšnější americký tým, stáj Penske. Jednaosmdesátiletý zakladatel a majitel stáje Roger Penske, kterému se přezdívá americký Enzo Ferrari nebo kapitán amerického motorsportu, Powerovi vymýšlel strategii z boxové zídky.

 

"Že se to povedlo tady v Indianapolisu, je úžasné. Je to neuvěřitelná vzpruha před závodem 500 mil Indianapolis," řekl po závodě majitel stáje Roger Penske, pro něhož závodily legendy jako Mario Andretti, Emerson Fittipaldi, Rick Mears, Bobby, Al a Al junior Unserové nebo Juan Pablo Montoya.

 

Power přiznal, že o svůj 33. triumf v kariéře musel tvrdě bojovat. "Nikdy jsem nejel takhle naplno po celý závod. Byl to 100% výkon celou dobu. Jsem vyčerpaný," přiznal Power. Ten v úvodu držel vedení, když musel přezout na tvrdou sadu pneumatik, nováček Robert Wickens, který do závodu odstartoval z druhé příčky, měl na tento úsek závodu naplánovanou měkkou sadu, která byla výrazně rychlejší a Wickens se před Powera na trati dostal. Po dalších pit stopech se ale situace obrátila a Power na měkké sadě snadno Wickense zdolal.

 

 

Brzy ale vyrobil těžko pochopitelnou hrubku Powerův stájový kolega Newgarden. Úřadující šampion byl zbytečně netrpělivý a v místě, kde se nedá předjíždět, zkoušel zaútočit na Bourdaise, kterého by zřejmě díky enormnímu rozdílu v pneumatikách zdolal na následující rovince. Po najetí na obrubník ale dostal Newgarden hodin a zůstal stát napříč dráhou. Na trať musel pace car.

 

Toho využil Novozélanďan Dixon. Čtyřnásobný šampion se v boxech vyšvihl na třetí příčku a po restartu závodu zdolal Wickense. Na Powera už ale recept nenašel. Dixon do závodu startoval až z 18. místa, když se jeho stáji v pátek vůbec nedařilo. Během sobotního zahřívacího tréninku ale tým našel rychlost a Dixon předvedl úžasnou jízdu na stříbrnou příčku.

 

Ke stíhací jízdě po své chybě nasadil také Newgarden a dokázal se probojovat z 21. místa až na 11. příčku, na níž závod dokončil. Díky tomu udržel vedení v šampionátu. Výjezd pace caru po jeho nehodě byl v sobotním závodě druhým a posledním. Poprvé musela corvetta na dráhu už v prvním kole.

 

Castroneves, který na oba závody v Indianapolisu posílil tým Penske, dostal smyk, strčil do stájového kolegy Pagenauda a toho nacpal do cesty talentovanému nováčkovi Jordanu Kingovi.

 

 

Brit King zůstal v únikové zóně, a aby mohl v závodě pokračovat, museli k němu přijet traťoví maršálové s mobilním startérem. Pro tým Eda Carpentera se po kvalifikaci nadějně vypadající závod změnil hned v prvním kole. Vedle Kinga měl problémy i Spencer Pigot, který přes jeden z obrubníků předvedl skok jak přes Taxisův příkop a z dráhy vytlačil Japonce Satóa.

 

Piloti teď nebudou mít příliš mnoho času na to, aby si vydechnuli. V neděli mají týmy povinné volno, v pondělí ale budou připravovat vozy na letošní, v pořadí už 102. ročník závodu 500 mil Indianapolis. Tréninky před víkendovou kvalifikací započnou v úterý. Do závodu je přihlášeno 35 pilotů, tradičně smí v Indianapolisu ale startovat jen 33 vozů. O víkendu se tak dozvíme, kteří dva piloti budou moci poslední neděli koukat na legendární závod jen z tribuny.


IndyCar Grand Prix – Výsledky závodu:
1. Will Power (AUS) – Team Penske – 1:49:46.1935
2. Scott Dixon (NZL) – Chip Ganassi Racing - + 2.2443
3. Robert Wickens (CAN) – Schmidt Peterson Motorsports - + 8.1621
4. Sébastien Bourdais (FRA) – Dale Coyne Racing - + 8.7293
5. Alexander Rossi (USA) – Andretti Autosport - + 11.7462
6. Hélio Castroneves (BRA) – Team Penske - + 14.3860
7. James Hinchcliffe (CAN) – Schmidt Peterson Motorsports - + 15.3368
8. Simon Pagenaud (FRA) – Team Penske - + 17.2354
9. Graham Rahal (USA) – Rahal Letterman Lanigan Racing - + 18.0987
10. Takuma Sató (JAP) – Rahal Letterman Lanigan Racing - + 24.2632
11. Josef Newgarden (USA) – Team Penske - + 24.2632
12. Zachary Claman De Melo (CAN) – Dale Coyne Racing - + 30.0421
13. Marco Andretti (USA) – Andretti Autosport - + 37.4374
14. Tony Kanaan (BRA) – A.J. Foyt Enterprises - + 41.3456
15. Spencer Pigot (USA) – Ed Carpenter Racing - + 41.6927
16. Max Chilton (GBR) – Carlin - + 42.8434
17. Gabby Chaves (COL) – Harding Racing - + 45.0983
18. Ryan Hunter-Reay (USA) – Andretti Autosport - + 53.1086
19. Kyle Kaiser (USA) – Juncos Racing - + 58.1755
20. Charlie Kimball (USA) – Carlin - + 1:11.7538
21. Matheus Leist (BRA) – A.J. Foyt Enterprises - + 1:17.9918
22. Ed Jones (UAE) – Chip Ganassi Racing - + 1 kolo
23. Zach Veach (USA) – Andretti Autosport - + 1kolo
24. Jordan King (GBR) – Ed Carpenter Racing - + 2 kola
 

vbo TN.cz