Vaše náměty

redakcesport
@nova.cz

Publikováno 30. 7. 2018
IndyCar Mid-Ohio

Strhující závod IndyCar: 114 předjetí na trati a triumf Rossiho

Alexander Rossi v Ohiu
Zdroj: Profimedia
Alexander Rossi

Reklama na IndyCar, tak by se dal krátce charakterizovat závod na Mid-Ohio Sports Car Couse. Ačkoliv trať historicky nepatří k těm, kde se hodně předjíždí, letošní ročník s novými vozy byl naprosto výjimečný. Fanoušci viděli přes 100 předjetí na dráze a sledovali triumf Američana Alexandera Rossiho, který se v pořadí šampionátu posunul na druhou příčku.

Okruh o městečka Lexington ve státě Ohio nebývá tím, který v sezóně nabízí nejdramatičtější závody. Jinak tomu ale bylo letos. IndyCar totiž od této sezóny nasazuje nový vůz, který pro ni připravuje italská automobilka Dallara. Zadání bylo jasné – menší přítlak, lepší podmínky pro předjíždění a hezčí vzhled – A závod od závodu se potvrzuje, že v americké továrně Dallary splnili toto zadání na jedničku s hvězdičkou.

 

Zatímco vloni viděli diváci 63 změn pozice na dráze, letos jich bylo 114. Celkem, když počítáme i předjíždění jezdců o celé kolo, jsme v neděli v Ohiu mohli vidět 188 předjetí! Že trať nabízí v podstatě jen jedno ideální místo k předjíždění? S novými vozy byli piloti schopni předjíždět ještě na dalších třech nebo čtyřech, kde v minulosti útočili jen zřídka.

 

Hvězdou závodu byl Francouz Sébastien Bourdais. V kvalifikaci udělal vítěz úvodního závodu letošní sezóny chybu a startoval z posledního místa. V cíli byl šestý. Na trati předjel 20 aut a jeho probíjení se polem dopředu bylo kořením celého závodu.

 

Bojovalo se od startu:


 

Ten vyhrál Američan Alexander Rossi. Měl sice nejlepší výchozí pozici v podobě startu z pole position, slavil ale hlavně díky odlišné strategii. Zatímco se jeho konkurenti rozhodli pro strategii tří pit stopů, Rossi vsadil na to, že devadesátikolový závod odjede jen se dvěma návštěvami mechaniků. A to, jestli mu třeba pár metrů před cílem nezhasne motor, bylo největší hádankou posledních kol závodu.

 

Rossi ale, stejně jako při svém dosud nejslavnějším vítězství, před dvěma roky ve slavné 500 mil Indianapolis, palivovou ruletu vyhrál. Po Indianapolisu, Watkins Glen a Long Beach si připsal vítězství na dalším okruhu s bohatou historií, kde se psaly dějiny amerického motorsportu.

 

Bourdais předjížděl jednoho jezdce za druhým:

 

Druhý v cíli Kanaďan Robert Wickens potvrzuje, že do IndyCar vlétl jako divoká voda. Však měl před návratem do zámoří bohaté zkušenosti z evropských juniorských formulí a ze závodů německého šampionátu cestovních vozů DTM. Na první triumf ale stále čeká.

 

 

Vítěz z Indianapolisu Power dojel po startu z 2. příčky bronzový. Fanouškům týmu Penske zatrhnulo po druhých pit stopech, kdy se Power zjevil před rozjetým stájovým kolegou Newgardenem. Ten si s ním nebral servítky a ve druhé zatáčce zaútočil. Ve vlásence dělilo obě auta jen pár centimetrů, oba jezdci pyšnící se titulem šampiona IndyCar, ale svoji úlohu zvládli.

 

Newgarden předjel vedoucího Rossiho:

Tvrdá bitva týmových kolegů:

 

Newgarden předvedl ještě jeden skvělý předjížděcí manévr. Těsně před tím, než v 24. kole zamířil poprvé do boxů, vychutnal si pozdějšího vítěze Rossiho.

 

Lídr šampionátu Scott Dixon dojel na pátém místě. Mohl ale děkovat bohu, že závod nebyl ještě o 3-5 kol delší. Za zády měl nezastavitelného Francouze Bourdaise, který polem postupoval jako nůž máslem. Na to, aby zatopil i Dixonovi, mu už ale nezbyl čas a Bourdais mohl jen litovat nepovedené kvalifikace. Kdo ví, jak by to dopadlo, kdyby nestartoval z posledního místa.

 

Předjetí číslo 20 pro Bourdaise:

Rossiho jediná chyba - při oslavě skončil na trávě:

 

Rossi se díky vítězství posunul na druhé místo průběžného pořadí. Dixon na něj má k dobru 46 bodů. Za vítězství se v IndyCar uděluje 50 bodů, v posledním závodě pak piloti jedou o dvojnásobek bodů. Do konce sezóny zbývají ještě čtyři podniky, ten nejbližší 19. srpna na tradičním oválu Pocono Raceway, který má neobvyklý tvar trojúhelníku. Obhájce titulu Newgarden míří do Pocona se ztrátou 60 bodů. Čtvrtý Power ztrácí 87, pátý Hunter-Reay pak 95 bodů.
 

Pořadí v cíli závodu:

1. Alexander Rossi (USA) - Andretti Autosport
2. Robert Wickens (CAN) - Schmidt Peterson Motorsports - + 12.8285
3. Will Power (AUS) - Team Penske - + 14.7086
4. Josef Newgarden (USA) - Team Penske - + 18.0065
5. Scott Dixon (NZL) - Chip Ganassi Racing - + 18.9382
6. Sébastien Bourdais (FRA) - Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan - + 19.5312
7. Ryan Hunter-Reay (USA) - Andretti Autosport - + 21.4614
8. Simon Pagenaud (FRA) - Team Penske - + 21.8246
9. Graham Rahal (USA) - Rahal Letterman Lanigan - + 23.1494
10. Zach Veach (USA) - Andretti Autosport - + 24.3930
11. Marco Andretti (USA) - Andretti Herta Autosport - + 36.5906
12. Jordan King (GBR) - Ed Carpenter Racing - + 41.4002
13. Spencer Pigot (USA) - Ed Carpenter Racing - + 43.3340
14. James Hinchcliffe (CAN) - Schmidt Peterson Motorsports - + 1:04.0882
15. Ed Jones (UAE) - Chip Ganassi Racing - + 1:07.1156
16. Charlie Kimball (USA) - Carlin - + 1 kolo
17. Takuma Sató (JAP) - Rahal Letterman Lanigan - + 1 kolo
18. Tony Kanaan (BRA) - A.J.Foyt Enterprises - + 1 kolo
19. Matheus Leist (BRA) - A.J.Foyt Enterprises - + 1 kolo
20. Jack Harvey (GBR) - Meyer Shank Racing - + 1 kolo
21. René Binder (AUT) - Juncos Racing - + 1 kolo
22. Conor Daly (USA) - Harding Racing - + 2 kola
23. Pietro Fittipaldi (BRA) - Dale Coyne Racing - + 2 kola
24. Max Chilton (GBR) - Carlin - + 2 kola
 

vbo TN.cz