Vaše náměty

redakcesport
@nova.cz

Publikováno 11. 11. 2017
Cyklistika Bod po bodu

Saganovo tajemství úspěchu: Takhle vypadá jeho tvrdý trénink!

Peter Sagan
Zdroj: profimedia.cz

Je to trojnásobný mistr světa a jeden z nejlepších cyklistů současnosti. Peter Sagan je už zkrátka pojem. Sympatický Slovák má své úspěchy vydřeny tvrdou prací. Portál Cycling weekly teď zveřejnil, jak vypadá jeho tréninkový plán před sezonou den po dni. O ten se mu pečlivě stará trenér Patxi Vila.

Toto ocení nejen fanoušci cyklistiky, ale obecně všichni fanoušci sportu. Třeba to mnohé z vás i inspiruje. Podívejte se, jak vypadá den po dni tréninkových jednotek Petera Sagana.

 

 

PONDĚLÍ

 
Dvě hodiny na kole a posilovna. Tady má kolo za účel rozhýbat nohy na večer. Následný trénink je pak zaměřený na rychlost s cílem zapojit co nejvíce svalů.
 

ÚTERÝ

 
Tři a půl hodiny na kole s dlouhými intervaly. Tento delší interval na kole není o vytrvalosti. Cílem jsou čtyři až šest desetiminutových opakování, ve kterých Sagan dosahuje pětaosmdesátiprocentní aerobické síly.
 

STŘEDA

 
Čtyři a půl hodiny na kole, včetně kopců. Tady jde znovu o vytrvalostní jízdu, ve které jsou zahrnuty dva až tři kopce. Každý z nich má Sagan dát s výkonem 90 procent maximální aerobické síly. Kopce jsou dlouhé 10 až 20 minut a jde o to, aby byly zdolány jednotným tempem.

 
ČTVRTEK

 
Zotavovací jízda a posilovna. Neznamená to sice úplný odpočinek, ale aktivní zotavování. Ráno ho čeká lehká jízda a po obědě podobný program v posilovně, jako v pondělí. Posilovna je v tento den nejdůležitější.

 

PÁTEK

 

Tři a půl hodiny na kole s krátkými intervaly. Tyto silové intervaly mají zvýšit jeho aerobickou sílu. Jedná se o dva nebo tři bloky, které se skládají z dvanáctiminutových opakování, mezi kterými jsou dvouminutové přestávky. Cíle je pomalu zvýšit intenzitu a zvýšit zátěž při výpadech. Trénink probíhá ve zvlněném terénu.

 

SOBOTA

 

Dlouhá jízda. Tady Sagan absolvuje nejdelší vytrvalostní jízdu. Trvá čtyři až pět hodin a během ní nejsou žádné specifické cviky. Jde o to, aby si jízdu prakticky užil se svými týmovými parťáky. Pokud má potřebu v některých částech trati přidat, tak přidá podle vlastního uvážení.

 

NEDĚLE

 

Odpočinkový den. Zejména v předsezonní fázi je důležité, aby si Sagan alespoň jednou do týdne odpočinul. „Během volného dne se snažím vyspat se trochu déle. Koukám se na filmy, čtu a zahraji si i Playstation,“ řekl pro Cycling weekly Sagan.

lju TN.cz