Vaše náměty

redakcesport
@nova.cz

Aktualizováno 3.9. 2017 23:37
indyCar Watkins Glen

Předposlední závod zamotal boj o titul, z vítězství se raduje Rossi

Alexander Rossi se se stájovým kolegou Ryanem Hunter-Reayem raduje z vítězství
Zdroj: ČTK
Alexander Rossi (vlevo) se se stájovým kolegou Ryanem Hunter-Reayem raduje z vítězství

Alexander Rossi přetavil start z pole position ve Watkins Glen ve své druhé vítězství v kariéře v IndyCar. Nebylo to ale žádné vítězství, které by mu snadno spadlo do klína, Rossi vyhrál i přes velké problémy, které měl během závodu. Byl ale zkrátka nejlepší. Chyba lídra šampionátu Newgardena při posledních pit stopech neskutečně zdramatizovala letošní šampionát. Před posledním závodem má matematickou šanci na titul sedm pilotů!

Teprve pětadvacetiletý Američan Alexander Rossi se ve své druhé sezóně raduje z druhého vítězství v IndyCar. Vloni překvapivě a také zásluhou skvělé strategie vyhrál 500 mil Indianapolis. Letos už ale pilot, který v juniorských formulích startoval i za český tým ISR Racing a z vítězství se v závodě šampionátu International Formula Masters radoval i na Masarykově okruhu v Brně, ukazuje, že se s ním musí ve všech závodech počítat.

 

Podle předpovědi mělo během závodu pršet, meteorologové se ale netrefili. Závod sice začal na mokrých pneumatikách, už na konci prvního kola ale piloti zamířili přezout na pneumatiky na sucho.

 

Rossi do závodu startoval z prvního místa, což byla jeho první pole position v kariéře. První kolo přineslo několik dramatických momentů. V první zatáčce se Newgarden protáhl ze třetí příčky na první, ale Rossi mu hned předjetí vrátil a poradil si s ním také Sató, který startoval čtvrtý. Japonec se ale ještě během prvního kola začal propadat.

 

V úvodních kolech vypadal velmi silně Brazilec Castroneves, který chce na zvěsti, že jej tým příští rok přesune do šampionátu sportovních vozů, odpovědět ziskem vytouženého titulu, který mu celou kariéru uniká. Castroneves se v prvních kolech dostal před Rossiho a vedl až do 18. kola.

 

 

To už byl závod dvakrát přerušen žlutou fází, kterou způsobily nejprve technické problémy Hinchcliffea a pak Satóa. Při restartu v 18. kole udělal Castroneves chybu a před něj se přehnali Rossi a Hunter-Reay. Rossi měl ale vážný problém.

 

Při předchozí zastávce v boxech se rozbil ventil na tankovacím zařízení a místo 15 kol vydržel Rossi na trati jen 8, pak musel znovu pro palivo. Naštěstí pro něj chvíli na to dostal hodiny a způsobil další neutralizaci závodu Takuma Sató a když pod žlutou vlajkou zamířili ostatní piloti do boxů, Rossi se vrátil do vedení.

 

V závěru ale potřeboval ještě jeden výjezd zpomalovacího vozu, aby vydržel s palivem až do konce. A ten zajistil lídr šampionátu Newgarden. 15 kol před koncem udělal chybu při výjezdu z boxů, opřel se o svodidla oddělující boxy od závodní dráhy a zezadu jej nabral Francouz Bourdais. Tým pak vyvinul velké úsilí, aby mohl Newgarden alespoň závod dojet. Hraje se totiž o každý bod! A tak mechanici vzali do ruky třeba lepicí pásku nebo nůžky na plech a poškozené díly odstřihli či přilepili.

 

Newgarden sice dojel do cíle, jeho velký náskok v čele šampionátu se ale rozplynul. Pro vítězství si dojel zaslouženě Rossi, hned za ním ale skončil Scott Dixon, který díky tučnému bodovému přídělu za druhé místo smazal Rossiho náskok na pouhé 3 body. A vítěz v závěrečném závodě bere rovných 100 bodů!

 

Díky tomu má matematickou šanci na titul hned sedm pilotů. Reálně na něj může pomýšlet hned pět jezdců. Tři mají vše ve svých rukou. To, jak vyrovnaná IndyCar Series je, dokládá také to, že Rossi je už desátým pilotem, který se letos radoval z vítězství. A to je odjeto jen 16 závodů! Po dvanácté v řadě tak o šampionovi rozhodne až poslední závod, který piloty čeká za dva týdny. O titul se utkají na okruhu Sonoma Raceway u kalifornského San Franciska.

 

Pořadí v cíli závodu:
1. Alexander Rossi (USA) – Andretti Herta Autosport
2. Scott Dixon (NZL) – Chip Ganassi Racing - + 0.9514
3. Ryan Hunter-Reay (USA) – Andretti Autosport - + 7.1592
4. Hélio Castroneves (BRA) – Team Penske - + 8.8938
5. Graham Rahal (USA) – Rahal Letterman Lanigan Racing - + 11.8863
6. Will Power (AUS) – Team Penske - + 15.3787
7. Charlie Kimball (USA) – Chip Ganassi Racing - + 16.1639
8. Max Chilton (GBR) – Chip Ganassi Racing - + 28.0410
9. Simon Pagenaud (FRA) – Team Penske - + 28.2941
10. Carlos Muňoz (COL) – A.J. Foyt Enterprises - + 29.4972
11. Conor Daly (USA) – A.J. Foyt Enterprises - + 30.2436
12. Spencer Pigot (USA) – Ed Carpenter Racing - + 32.3478
13. Ed Jones (UAE) – Dale Coyne Racing - + 33.1533
14. Jack Harvey (GBR) – Schmidt Peterson Motorsports - + 35.6826
15. JR Hildebrand (USA) – Ed Carpenter Racing - + 41.5905
16. Marco Andretti (USA) – Andretti Autosport - + 52.7948
17. Sebastien Bourdais (FRA) – Dale Coyne Racing - + 54.0444
18. Josef Newgarden (USA) – Team Penske - + 2 kolo
19. Takuma Sató (JAP) - + 4 kola
20. Tony Kanaan (BRA) – Havárie
21. James Hinchcliffe (CAN) – Porucha
 

vbo TN.cz

Diskuze

Tento článek zatím nikdo nekomentoval.