Vaše náměty

redakcesport
@nova.cz

Aktualizováno 10.5. 2017 17:55
anketa mistrovství světa

Pomozte to rozsoudit: Měl gól Dánů proti Slovensku platit?

Neuznaný gól Dánska proti Slovensku na MS
Zdroj: YouTube.com
Neuznaný gól Dánska proti Slovensku na MS

Měl platit nebo ne? Ještě den po podivném rozhodnutí o gólu Dánů do branky Slovenska se mezi fanoušky diskutuje. Jasno navíc nemají ani samotní rozhodčí nebo hokejoví experti. Kdo to tedy rozsoudí?

Slováci jsou možná rádi, že to tak dopadlo. Když Mikušovi propadl na útočné modré puk, řítil se sám na branku Júlia Hudáčka Jakobsen a i když slovenský brankář zastavil puk před čarou, nešťastník Mikuš pak přidal další fatální moment. Upadl a dovezl svého gólmana za brankovou čáru a puk se pak pomaličku doklouzal za brankovou čáru.


Sudí nejdřív jednoznačně ukázal do branky, však si Slováci vlastně dali vlastní gól. Jenže pak si vyžádal i pomoc videa, u kterého seděl český rozhdočí František Halas. A po verdiktu a rozpažení rukou celá hala začala pískat.
 

Anketa

Měl gól Dánska proti Slovensku platit?

Hlasovalo 284 lidí.

Bylo rozhodnutí sudích správné? Na to se ptá celý svět. „Rozhodnutí bylo správné, v žádném případě to nebyla chyba,“ tvrdí Vladimír Šindler, bývalý mezinárodní arbitr a manažer českých rozhodčích.


Jenže možná je výklad pravidel i jiný a Dánové se zlobí. Podle znění nových pravidel, ke kterým došlo v roce 2014 mohl být gól regulérní.

 

NEUZNANÝ GÓL NAJDETE V ČASE 1:20


V minulosti by branka platit nemohla, protože došlo k posunutí branky před momentem, kdy puk přešel brankovou čáru.


Jenže nově pravidla určují dvě výjimky, které byly splněny.
Tou první je, že soupeř vystřelil ještě před posunutím branky. Druhou je pak možnost branku uznat, pokud by se puk dostal do branky, kdyby zůstala ve své normální pozici.

Vladimír Šindler
Zdroj: Profimedia Vladimír Šindler

Ale Vladimír Šindler dál hájí svého krajana, který kontroverzní výrok udělal. "V tomto případě se nejednalo o střelu, nýbrž o to, že brankář po střele měl zákrok, puk ležel před ním a až následně se po pádu hráče dostal do branky. Ta byla posunuta zřetelně předtím, než puk přešel brankovou čáru,“ vysvětlil Šindler.


Poněkud kostrbaté, ale budiž. Zápas stejně Slováci prohráli, ale díky neuznanému gólu aspoň získali bod za remízu, který se jim v konečném účtování může hodně hodit, aby nesestoupili.


A vy máte názor jaký?

ram TN.cz