Vaše náměty

redakcesport
@nova.cz

Publikováno 13. 5. 2016
Video Náhrada za Boston

IndyCar pojede ještě letos na jedné z nejhezčích tratí - ve Watkins Glen!

Simon Pagenaud v Alabamě
Zdroj: Profimedia
IndyCar ve Watkins Glen

Dva týdny potřebovala INDYCAR na to, aby nahradila zrušený závod v ulicích Bostonu. Místo do města ve státě Massachusetts zamíří IndyCar Series první víkend v září do státu New York na okruh Watkins Glen International. Oblíbená trať hostila IndyCar v letech 2005 až 2010. Fanoušci motorsportu si Watkins Glen ale pamatují hlavně jako tradiční dějiště Velké ceny USA Formule 1. Tento závod k Watkins Glen patřil neodmyslitelně 20 let.

Závod v Bostonu byl před dvěma týdny zrušen promotérem, který se nedohodl s městskou radou na podmínkách. INDYCAR začala hned pracovat na náhradě. Z několika možností vykrystalizovaly dvě varianty. Buďto ovál Gateway Motorsports Park nebo silniční okruh Watkins Glen International. Obě v minulosti už IndyCar Series hostily.

 

Přednost nakonec dostal silniční okruh. Bude tak hostit předposlední závod letošní sezóny. A zároveň je třetí oblíbenou tratí, která se letos vrací do kalendáře IndyCar Series. Za sebou už mají jezdci ovál ve Phoenixu, teď je v červnu čeká oblíbený okruh Road America, další z drahokamů mezi závodními okruhy.

 

Ve Watkins Glen se začalo závodit po 2. světové válce. Až do roku 1956 využívali závodníci normální silnice, které jim byly vždy na závod vyhrazeny. V roce 1956 vznikla současná trať, byť se od dnešního Watkins Glen ještě hodně lišila. V roce 1971 byla přistavěna část přezdívaná podle charakteristického tvaru "bota". Tu IndyCar Series na rozdíl od závodů NASCAR využívá. V letech 1961 až 1980 hostilo Watkins Glen Velkou cenu USA Formule 1. Právě tehdy vznikla přezdívka okruhu "Mekka amerického silničního závodění".

 

Kolo ve Watkins Glen s Tonym Kanaanem:

 

Watkins Glen je velmi rychlou tratí. Většinu času mají piloti plyn až na podlaze. Pomalé zatáčky jsou výjimkou. Po startu jezdce čekají populární esíčka, místo, kde v kvalifikaci na závod Formule 1 v roce 1973 zahynul Francouz Francois Cevert. A skutečně pasáží na srdce je "bota".

 

"Je skvělé mít Verizon IndyCar Series zpátky ve Watkins Glen," řekl v pátek na tiskové konferenci Jay Frey, prezident INDYCAR pro závodění a operace. "Musíme vyjádřit ohromné množství díky prezidentovi okruhu Michaelu Printupovi a všem jeho lidem za jejich práci, která umožnila toto v tak krátkém čase zrealizovat."

 

 

"Jsme nadšení, že můžeme přivítat IndyCar zpátky v Glen," řekl prezident okruhu Michael Printup. "Skutečnost, že jsme vše dohodli tak rychle, ukazuje, jak jsme všichni byli motivovaní k tomu, abychom to pro naše fanoušky a závodníky domluvili. Tahle dohoda vznikla za čtrnáct dní, což je myslím ve světě motorsportu rekord."

vbo TN.cz

Diskuze

Tento článek zatím nikdo nekomentoval.