Aktualizováno 6.1. 2017 12:08
blog josefa kaliny unikátní reportáž

Dakar 4. etapa: Jízda na špičce zkrátka není bez problémů

Dakar
Zdroj: BUGGYRA media

Vlastně ještě ne tak docela. Většina včerejší etapy se pořád ještě odehrávala na území Argentiny. Neutralizace na hranicích a potom ještě menší kousek na Bolivijské straně. Je to jedno, krajina je v podstatě stejná, jenom někde mezi horami vyčaroval pořadatel docela vysoká dunová pásma.

Většina úseků speciály se ovšem odehrávala na tvrdém a hodně rozbitém terénu A to mělo své nutné důsledky. Pokud si někdo myslel, že zatím ten Dakar není tak hrozný, tady rychle procitne ze snu.

 

 

Už předevčírem se děly věci. Bohužel pro nás nepříliš radostné. Penalizace, o kterých se dozvídáme stejně pozdě jako vy čtenáři, docela zchladily nadšení z výkonu Martina Prokopa a taky Macík něco vyfásnul. Tři minuty pro Martina Kolomého jsou zanedbatelné.

 

 

Hodinová Prokopova penalizace tak trochu musela přijít. Ilka Minor je špičková spolujezdkyně na mistrovství světa WRC, ale na Dakaru se tihle lidé jmenují navigátor a musí se řemeslu nějaký čas učit.



Tak co ten hrozný včerejšek?


Martinu Prokopovi se dohánění zmíněné penalizace nepodařilo a ztratil další hodinu. Pořád je ještě na dostřel první elitní desítky, ve které se dějí a budou dít různé divoké příhody. Al-Attyia a Sainz už například jedou domů. Tak vydržet!

 

Naši motorkáři si jedou celkem vzato tu svou, někde na pomezí třicítky Hlavně je nutné se vyhnout pádům, což se bohužel nepodařilo Pepíkovi Macháčkovi. Moje proslovy o „železobetonových dědcích“ dlouho nevydržely. Některé fyzikální zákony se překonávají opravdu těžko, zvláště, když Pepek to neumí jinak než pod plným plynem.

 

 

Mluví se o černém dni Buggyry. Já to zase tak hrozné nevidím. Technické problémy si časem vybere každý a jízda na špičce závodu je zákonitě přináší. Aleš je při všech potížích jedenáctý, s docela mírnou (na dakarské poměry) časovou ztrátou. Jak znám jeho a jeho posádku, může se to ještě vyvinout k lepšímu. Horší je ztráta Kolomajze, který to špatně snáší a bude útočit. Euforie z výsledků prvních etap je ta tam a začíná normální dakarská dřina. Neustále to omílám, ale je to marné. Maratón není dvoudenní sprint a pokud auta pojedou bude to lepší a lepší.

 

Třetí český kamion, Liaz Martina Macíka, je už mimo hru (skoro 3 hod. ztráty) a je to podobný problém jako u Prokopa. Prototypová auta spolu se sportovními ambicemi někdy nejdou dohromady. Připomínám, že Dakar je taková motoristická olympiáda, do které velké týmy cpou balíky peněz. Naší šancí je jedině chytrost, výdrž a zručnost. Tak snad to naši hoši předvedou už dneska.

Josef Kalina TN.cz

Diskuze

Tento článek zatím nikdo nekomentoval.