Vaše náměty

redakcesport
@nova.cz

Publikováno 18. 5. 2017
500 mil Indianapolis Fernando Alonso

Alonso ukázal v Indianapolisu drápky: Ve 3. tréninku byl ČTVRTÝ

Fernando Alonso v Indianapolisu
Zdroj: Profimedia
Fernando Alonso v boxech během tréninků na Indy500

Španělský závodník Fernando Alonso si pobyt za velkou louží užívá. A také ukazuje, že v závodě 500 mil Indianapolis nebude jen do počtu. Ve středečním tréninku obsadil dokonce 4. příčku. Trénink ale ovlivnil silný vítr, kvůli kterému někteří favorité vůbec nevyjeli.

To Alonso naopak využil možnost trénovat i za ztížených podmínek. Těžko totiž odhadovat, co si příroda na jezdce přichystá tento víkend na kvalifikaci nebo za týden, až se v Indianapolisu bude po 101. závodit na 500 mil. Možnost vyzkoušet si jízdu, když vůz bičuje nárazový vítr dosahující až 65 km/h, tak Alonso ocenil.

 

Obdobně to vidí i Ed Carpenter, který je v Indianapolisu skutečně domácím jezdcem. Jeho nevlastní otec Tony George je členem rodiny, která závodní okruh vlastní. Carpenter před lety založil vlastní tým a startuje jen na oválech. Ačkoliv je jeho osobním maximem v Indy500 5. místo z roku 2008, dvakrát do závodu startoval z pole position. Carpenter byl ve středečním tréninku nejrychlejší.

 

"Myslím, že je důležité jezdit i v takovýto den, protože je to výzva. Vítr byl velmi, velmi nárazový a proměnlivý. A pro mě, když můžete vyjet a cítit se i v těchto podmínkách dobře, je to předzvěstí toho, jak máte dobře připravený vůz. A nikdy nevíte, větrno může být i během závodu," řekl vítěz tří závodů IndyCar Carpenter.

 

 

Silný výkon předvedl během tréninku, kterého se z 33 přihlášených jezdců zúčastnilo jen 21, i jeho stájový kolega JR Hildebrand, který obsadil třetí příčku. Mezi oba piloty týmu Ed Carpenter Racing se vměstnal čtyřnásobný šampion IndyCar Scott Dixon. Čtvrtá příčka patřila Alonsovi.

 

"Bylo to zrádné. Favorité odjeli minimum kol, ale pro mě jsou každé podmínky dobrou lekcí. Dnešek byl jen o tom. Byla to lekce, jak řídit v silném větru a jak nastavit vůz na jednotlivé zatáčky. Všechno šlo podle plánu. Tým, myslím, mých jízd využil k testování něčeho vzadu, motor, jeho nastavení, něco takového a myslím, že to byl produktivní den,“ dodal Alonso.

 

Kompletní výsledky třetího tréninku najdete ZDE

 

Ten motoristický svět před pár týdny šokoval oznámením, že vynechá Velkou cenu Monaka, nejprestižnější závod Formule 1, a místo toho bude startovat v Indianapolisu v závodě IndyCar. Oba podniky se konají ve stejný den a oba patří do takzvané trojkoruny motorsportu, tedy společně s 24 hodinami v Le Mans mezi tři nejvýznamnější motoristické závody na světě.

 

 

Alonso projevil přání stát se druhým pilotem, který všechny tři závody vyhraje. V Monaku už triumfoval dvakrát. Na to, aby vyhrál čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans má v pětatřiceti letech ještě relativně dost času, na vítězství v dalším náročném formulovém závodě se mu ale léta povážlivě krátí.

 

Jediným pilotem, který vyhrál 500 mil Indianapolis, 24 hodin Le Mans a Velkou cenu Monaka byl Graham Hill, který vyhrál v Monaku v letech 1963, 1964, 1965, 1968 a 1969, v Indianapolisu v roce 1966 a v Le Mans v roce 1972. Alonsa ještě může předběhnout Juan Pablo Montoya. Ten má na kontě dvě vítězství v Indianapolisu (2000 a 2015), přičemž o další se letos ještě pokusí, a v Monaku vyhrál v roce 2003.
 

vbo TN.cz

Diskuze

Tento článek zatím nikdo nekomentoval.